درخواست و مشکلات مدیریتی خود را با مشاوران آقای مدیر در میان بگذارید

تدوین طرح کسب و کار،ارائه راهکارهای مدیریتی،بررسی نقاط قوت و ضعف سازمانها



درخواست مشاوره مدیریت

کمال گرایی مانع کار آفرینی
ویسنده: roz shafran
ترجمه: سارا کمالی و فروغ ادريسی
کارآفرينان با انتخاب اهداف بزرگ بعد از مدتی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند. برخی از اين کارآفرينان با مشکل کمال‌گرايی و ايده‌آل‌گرايی شديد روبه‌رو هستند و وسواس زيادی در معرفی محصول يا خدمت به بازار دارند.


افراد کمال‌گرا معمولا بر جنبه‌های منفی زندگی تمرکز می‌کنند، فقط متوجه موقعيت هايی می‌شوند که به اهداف دست نمی‌يابند و مواقعی را که موفق شده‌اند را به ياد نمی‌آورند. آنها اغلب خود را به دليل شکست‌هايشان تحقير کرده و دائما با جملات انتقادی خود را ملامت می‌کنند. کمال‌گرايی از والدين، خانواده و هم از محيط سرچشمه می‌گيرد. افراد کمال‌گرا مايلند ارزش خود را بر اساس آنچه انجام می‌دادند و نه براساس آنچه که هستند ارزيابی کنند. به جای اينکه تصويری معقول و متعادل از خود داشته باشند، فکر می‌کنند فقط هنگامی به اندازه کافی خوب هستند که به اهداف مهم زندگی شان دست يابند. در مواردی با کارآفرينانی مواجه می‌شويم که به جای انتخاب اهداف متوسط و چالشی، اهداف غيرمنطقی و بسيار بلندپروازانه انتخاب می‌کنند و در نهايت شکست می‌خورند.

مطالعه زندگی کارآفرينان بزرگ مانند مارک زاکربرگ، نشان می‌دهد اين کارآفرينان در ابتدا به دنبال انجام کار کوچک و نه بزرگ بوده‌اند. شايد برايتان عجيب باشد که تقريبا اندکی بيش از يک دهه قبل تعداد کاربران فيس‌بوک حدود صد هزار نفر بوده است و زاکربرگ در ابتدای راه به دنبال ايجاد يک شبکه اجتماعی که زندگی انسان را تحت تاثيرات شگرف قرار دهد نبوده است! ولی در مراحل توسعه اين هدف بزرگ محقق شده است. در اين زمينه برخی کارآفرينان معتقدند عرضه و فروش يک محصول با نمره 12 در زمان حال بهتر از فروش يک محصول با نمره 20 در سال آينده است. بنابراين سعی کنيد بر اين مانع ذهنی يا سوءگيری غلبه کنيد، زيرا کمال‌گرايی پيامدهای منفی زير را دارد. 

پيامد جسمانی: بی‌خوابی، احساس خستگی و کوفتگی. پيامد احساسی: اضطراب و افسردگی. پيامد ذهنی و فکری: فکر کردن زياد درباره اشتباه که در يک کار، افزايش سرزنش خود، اعتماد به نفس پايين، بيش از حد با وجدان و مسووليت‌پذير بودن، بيزار بودن از اتلاف وقت و در نتيجه بيش از حد مشغله داشتن. پيامد ارتباطی: تمرکز بيشتر بر کار و در نتيجه کاهش روابط اجتماعی بايد توجه داشت که بين کمال‌گرايی زيانبار و ميل به پيشرفت در کارآفرينی تفاوت وجود دارد.  در کمال‌گرايی زيانبار، ديدگاهی که کارآفرينان از خودشان دارند به ميزان دستيابی به معيارهای دشوارشان بستگی دارد. همچنين در کمال‌گرايی زيانبار کارآفرينان معيارهايشان را بدون توجه به پيامدهای منفی آنها و به‌رغم هشدارهای ديگران ادامه می‌دهند.  اقتباس از کتاب کمال‌گرایی، مانعی برای کارآفرینی!!





گروه :

راهنمای مدیر

برخی از برچسب های مرتبط

نکات مدیریت هوش احساسی؛ ابزاری قدرتمند برای مدیریت موثر

هیچ انسانی خارق‌العاده نیست، بلکه موقعیت‌های خارق‌العاده انسان‌ها را به چالش دعوت می‌کنند. به همان اندازه که شناخت درست داشتن از موقعیت برای رهبری یک تیم موثر است، برقراری یک هارمونی خوب با «خود» و «احساس خود» ابزاری قدرتمند در موفقیت تیم محسوب می‌شود.

نکات مدیریت هوش احساسی؛ ابزاری قدرتمند برای مدیریت موثر

هیچ انسانی خارق‌العاده نیست، بلکه موقعیت‌های خارق‌العاده انسان‌ها را به چالش دعوت می‌کنند. به همان اندازه که شناخت درست داشتن از موقعیت برای رهبری یک تیم موثر است، برقراری یک هارمونی خوب با «خود» و «احساس خود» ابزاری قدرتمند در موفقیت تیم محسوب می‌شود.

کسب اعتبار با گزارش‌های عملکرد اجتماعی

کنترل استراتژیک به‌عنوان یکی از کارکردهای مدیریت و پنجمین گام در فرآیند مدیریت استراتژیک درپی حصول اطمینان از این است که سازمان تحت کنترل باقی می‌ماند و به اهداف، مأموریت‌ها و استراتژی‌های خود دست می‌یابد. برنامه‌ریزی بدون کنترل کامل نیست؛ زیرا کارکرد کنترل تلاش می‌کند که فعالیت‌های مدیریت را در انطباق با برنامه نگاه دارد.

ابزار تعيين هدف در فروش

اول- تمرکز: هدف مشترک، موجب تمرکز تمامی منابع (به ويژه مالی و انسانی) جهت رسيدن به هدف می‌شود.

آیا باید یک مدیر بازاریابی استخدام کنم

من از نحوه انجام چند کار اول خود احساس رضایت دارم، اما کارها و سفارش‌های جدید به ندرت پیدا می‌شوند. می‌دانم که نیاز به تبلیغات دارم اما تمایلی به استخدام یک مدیر بازاریابی ندارم. آیا باید شخصی را به این منظور استخدام کنم یا به تنهایی می‌توانم خود را در رسانه‌ها مطرح کنم؟

راهنمای کسب و کار

راهنمای کسب و کار

راهنمای هزینه راه اندازی کسب و کار در شهرهای کوچک

هزینه راه اندازی کسب و کار جدید در شهرهای مختلف

ضرورت تغییردرسازمانهای موفق

ضرورت تغییردرسازمانهای موفقمقاومت در برابر تغییرات در سازمانها بویژه سازمانهایی كه به تازگی به سطح مطلوبی از موفقیت رسیده اند امری عادی است. مزایای هرگونه تغییر قابل حصول اغلب ممكن است كه به علت مقاومت دچار تغییر یا اختلال گردد. به منظور غلبه بر مقاومت در برابر تغییر در سازمانها و درجهت ایجـــــاد مسیری هموار به سوی نتایج مثبت، متن زیر رویكردی منطقی را به نمایش می گذارد.

نظرات :
نظر شما :

نام : *
 

ایمیل : *
   

شماره همراه : *
 

متن پیام : *
 



کد بالا را در کادر وارد نمایید :
اگه نمی تونی کد رو بخونی کلیک کن

تمامی حقوق قانونی این درگاه متعلق به گروه آقای مدیر می باشد

طراحی شده توسط طراحان پویا