راهنمای مدیر

گاهی از کار فاصله بگیرید

هنوز از تابستان باقی مانده، فصلی که برای بسیاری از ما یادآور خاطرات دوران کودکی است، دورانی که بی دغدغه تمام طول روز را کنار دوستان خود به بازی کردن می‌گذراندیم.

چگونه تصمیم‌هایی را که با آن مخالفید مدیریت کنید

اين ستون ارائه‌دهنده دیدگاهی نوین برای خدمات مشاوره مدیریتی به افراد و سازمان‌ها است كه توسط متخصصان اين حوزه پاسخ داده مي‌شود. شما می‌توانید پرسش‌های خود را به modiran@den.ir ارسال فرمایید و منتظر پاسخ ما باشید.

کمال گرایی مانع کار آفرینی

کارآفرينان با انتخاب اهداف بزرگ بعد از مدتی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند. برخی از اين کارآفرينان با مشکل کمال‌گرايی و ايده‌آل‌گرايی شديد روبه‌رو هستند و وسواس زيادی در معرفی محصول يا خدمت به بازار دارند.

وظایف فروشنده با دیدگاه یخچال و اسکیمو

شرح وظایف اصلی یک فروشنده چیست؟ چه در اینجا و چه هر جای دیگری که ما در مورد فروش می‌‌آموزیم، درنهایت با چه معیارهایی می‌توانیم حرفه‌ای بودن خود را بسنجیم؟

آیا شبکه‌سازی برای جذب مشتری کارساز است

دو سال است که کسب‌وکار عکاسی خود را با موفقیت اداره می‌کنم. از کاری که انجام می‌دهم، لذت می‌برم اما به اندازه گذشته مشتری به دست نمی‌آورم. هم‌اکنون به یک مراسم شبکه‌سازی مخصوص عکاسان دعوت شده‌ام. آیا رفتن به آنجا ارزش دارد؟ آیا فکر می‌کنید که با رفتن به این‌گونه مراسم می‌توانم تعداد مشتری بیشتری به دست آورم یا وقت خود را هدر می‌دهم؟

چرا و چگونه نرخ انفصال مشتری را محاسبه کنیم

در تحقیقات مختلف نشان داده شده است که با توجه به نوع صنایع گوناگون، به‌دست آوردن یک مشتری جدید بین 5 تا 25 برابر گران‌تر از حفظ یک مشتری فعلی است. این آمار معنادار است؛ چراکه نشان می‌دهد: لازم نیست زمان و منابع اضافی برای پیدا کردن مشتری جدید اختصاص دهید؛ فقط کافی است همان مشتری را که دارید راضی نگه دارید. اگر قانع نشده‌اید که حفظ مشتریان ارزشمند است، به تحقیقی که توسط فدریک رایشهلد «Frederick Reichheld» از موسسه «Bain & Company» انجام شده است توجه کنید که نشان می‌دهد افزایش 5 درصدی حفظ مشتریان به سودی 25 تا 95 درصدی منتج می‌شود.

نکات مدیریت هوش احساسی؛ ابزاری قدرتمند برای مدیریت موثر

هیچ انسانی خارق‌العاده نیست، بلکه موقعیت‌های خارق‌العاده انسان‌ها را به چالش دعوت می‌کنند. به همان اندازه که شناخت درست داشتن از موقعیت برای رهبری یک تیم موثر است، برقراری یک هارمونی خوب با «خود» و «احساس خود» ابزاری قدرتمند در موفقیت تیم محسوب می‌شود.

نکات مدیریت هوش احساسی؛ ابزاری قدرتمند برای مدیریت موثر

هیچ انسانی خارق‌العاده نیست، بلکه موقعیت‌های خارق‌العاده انسان‌ها را به چالش دعوت می‌کنند. به همان اندازه که شناخت درست داشتن از موقعیت برای رهبری یک تیم موثر است، برقراری یک هارمونی خوب با «خود» و «احساس خود» ابزاری قدرتمند در موفقیت تیم محسوب می‌شود.

معرفی چهار رویکرد تحول‌آفرین برای رشد سازمان‌ها

تعجب‌آور نیست که قریب به ۱۵۰۰ نفر از مدیران ارشد مورد بررسی در پژوهش سالانه گروه مشاوره بوستون در سال ۲۰۱۴ با موضوع سازمان‌های نوآور، اذعان کرده‌اند که سازمان آنها تا حدودی در فرآیند ایجاد نوآوری در مدل کسب‌وکار درگیر هستند و تنها ۲۷درصد از این مدیران اشاره کرده‌اند که سازمان آنها فعالانه در جست‌وجوی این موضوع هستند.

آیا باید یک مدیر بازاریابی استخدام کنم

من از نحوه انجام چند کار اول خود احساس رضایت دارم، اما کارها و سفارش‌های جدید به ندرت پیدا می‌شوند. می‌دانم که نیاز به تبلیغات دارم اما تمایلی به استخدام یک مدیر بازاریابی ندارم. آیا باید شخصی را به این منظور استخدام کنم یا به تنهایی می‌توانم خود را در رسانه‌ها مطرح کنم؟

ابزار تعيين هدف در فروش

اول- تمرکز: هدف مشترک، موجب تمرکز تمامی منابع (به ويژه مالی و انسانی) جهت رسيدن به هدف می‌شود.

کسب اعتبار با گزارش‌های عملکرد اجتماعی

کنترل استراتژیک به‌عنوان یکی از کارکردهای مدیریت و پنجمین گام در فرآیند مدیریت استراتژیک درپی حصول اطمینان از این است که سازمان تحت کنترل باقی می‌ماند و به اهداف، مأموریت‌ها و استراتژی‌های خود دست می‌یابد. برنامه‌ریزی بدون کنترل کامل نیست؛ زیرا کارکرد کنترل تلاش می‌کند که فعالیت‌های مدیریت را در انطباق با برنامه نگاه دارد.

راهنمای هزینه راه اندازی کسب و کار در شهرهای کوچک

هزینه راه اندازی کسب و کار جدید در شهرهای مختلف

راهنمای کسب و کار

راهنمای کسب و کار

نکات قابل تأمل و توجه در تغییر و تحول سازمان‌ها

نکات قابل تأمل و توجه در تغییر و تحول سازمان‌ها

فرایندهای استراتژیک در سازمانهای هلدینگ

فرایندهای استراتژیک در سازمانهای هلدینگ

فرایندهای استراتژیک در سازمانهای هلدینگ

فرایندهای استراتژیک در سازمانهای هلدینگ

مدیریت تحول در برنامه ریزی منابع سازمان

مدیریت تحول در برنامه ریزی منابع سازمانانتخاب راهبرد های مناسب تحول اساسی ترین عامل پیروزی یا شکست برنامه های تحول به شمار می آیند. منظور از راهبردهای تحول آن دسته از فنون و الگوهایی است که عملا تغییر و تحول مورد نظر را در زمینه‌ها و گستره تعیین شده به وجود می آورند.

ضرورت تغییردرسازمانهای موفق

ضرورت تغییردرسازمانهای موفقمقاومت در برابر تغییرات در سازمانها بویژه سازمانهایی كه به تازگی به سطح مطلوبی از موفقیت رسیده اند امری عادی است. مزایای هرگونه تغییر قابل حصول اغلب ممكن است كه به علت مقاومت دچار تغییر یا اختلال گردد. به منظور غلبه بر مقاومت در برابر تغییر در سازمانها و درجهت ایجـــــاد مسیری هموار به سوی نتایج مثبت، متن زیر رویكردی منطقی را به نمایش می گذارد.

راهنمای رویکردنظام پیشنهادها درسازمان های دولتی

راهنمای رویکردنظام پیشنهادها درسازمان های دولتی

راهنمای انواع فرهنگها

انواع فرهنگها

راهنمای شاخص‌های عملکرد مدیران

شاخص‌های عملکرد مدیران

راهنمای رهبری چشم‌اندازگرا

رهبری چشم‌اندازگرا

تعارض در فرد گروه یا سازمان

تعارض در فرد گروه یا سازمان

راهنمای ارزیابی عملکرد سازمانی

راهنمای ارزیابی عملکرد سازمانی

راهنمای تغییر و تحول سازمان ها

راهنمای تغییر و تحول سازمان ها

راهنمای هرم توانمندسازی

راهنمای هرم توانمندسازی

کاربرد نظریه بی نظمی در سازمانها

کاربرد نظریه بی نظمی در سازمانها

چگونه کارایی کسب و کار خود را بسنجید

آیا واقعاً از کارایی کسب و کار خود مطلع هستید؟ آیا تا به حال این کارایی را اندازه گیری کرده اید؟ آیا می دانید چگونه باید کارایی کسب و کار خود را اندازه بگیرید و چه عواملی برای اندازه گیری این کارایی مهم هستند؟

چگونه کارمند استخدام کنیم

استخدام کارمندان یکی از سخترین کار هایی است که یک مدیر باید انجام دهد. یکی از قابلیت های مدیران استخدام کارمندان مناسب است. کارمندانی که برجسته، ماهر، کارا و حرفه ای باشند. و از طرفی اگر در فرایند استخدام کارکنان زمان زیادی صرف کنید زمان کافی برای آموزش آنها نخواهید داشت. اگر شما هم مدیری هستید که احتمالا می خواهد کارمندان جدیدی استخدام کند توصیه می کنم این مقاله را بخوانید.


اولین قبلی1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6بعدی آخرین
تمامی حقوق قانونی این درگاه متعلق به گروه آقای مدیر می باشد

طراحی شده توسط طراحان پویا